fredag den 17. august 2012

Bryllup #1 BRUDEKJOLE

Brylluppet er overstået og tilbage er at sortere i en masse billeder -efter de lige bliver kradset ind!-, nyde gaverne, lave fotobog og takkekort og så lige at få postet et par bryllupsrelaterede indlæg her på bloggen.

WARNING! Hvis du ikke er til sådanne indlæg så kig væk det næste stykke tid...

Noget af det første - efter kirken og feststedet - der skulle på plads var kjolen. Så jeg troppede op i Lilly, Århus med svigermor og en veninde under armen. Forinden havde jeg booket en tid. Jeg havde hjemmefra set deres kollektion igennem på nettet - og her kan man også finde tilbudskjoler og det er vist noget med et lagersalg i oktober - og havde sporet mig ind på de kjoler jeg kunne lide = halterneck, da brysterne helst skulle pakkes lidt væk.
Jeg prøvede 4 kjoler og de 2 duede ikke... Den 3. var en halterneck på bud og den 4. en stropløs kjole. De var begge fine, men krævede lidt eftertanke. Og det var også første sted jeg så på kjoler.

Desværre - for Lilly-ekspedienten - kunne jeg ikke lige vælge og hun forsøgte derefter at presse mig lidt, ved at fortælle at der var 3 mere, der skulle se på kjole efter mig og at den ene kjole jovar på bud, så den kunne hurtigt blive revet væk! Hun ville dog gerne lægge begge kjoler til side i en time.... 1 TIME! Hos mig gør en time sgu ikke den store forskel, men vi sagde jatak og gik ud i verden for at spise frokost.

Kjolerne blev vendt og drejet - vi havde selvfølgelig taget billeder undervejs - men vi kom ikke frem til en konklusion.
Så foreslog min gode veninde at vi kunne kigge i Belmondo, der ligger på Store Torv i Århus. De forhandler primært selskabskjoler men har også brudekjoler - og ingen tidsbestilling!

I Belmondo gik jeg hen til stativet med brudekjoler og trak en stropløs sag ud. Den eneste der faldt i min smag. På med og den og guess what... Den sad som syet til mig, var behagelig at have på, havde indsyet skørt, der IKKE kradsede - modsat Lillys - og var præcis så enkel, som jeg ønskede!

Min smukke kjole

Billeder er taget af Jo. Mere om det senere!


Men det bedste var prisen! 3499kr! Henning som har butikken - jep, vi er på fornavn nu - fandt hurtigt en kæmpe udvalg af slør og det helt rigtige blev fundet. Igen modsat i Lilly hvor jeg fik vist 2 forskellige slør. Sløret kostede 499 kr, så ialt kom jeg af med 4000kr. Dertil kommer tilretning, men det var jeg så heldig at få med i prisen!




Udover brudekjolen købte min Mor også en skøn kjole med jakke til i Belmondo.Hvis jeg finder et godt billede af den, kommer den også lige på.

Så hvis du er på jagt efter en billig lækker brudekjole, er Belmondo bestemt et besøg hver!

4 kommentarer:

  1. Du ser utrolig yndig ud, og så til den pris fantastisk. Lykke T

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk!!!!
    Hvor er DU smuk!

    SvarSlet
  3. Du ser virkelig fantastisk ud!
    Et stort tillykke med den nye titel som Fru!

    SvarSlet
  4. Tusind tak for de søde kommentarer!

    SvarSlet

Kommentarer, ja tak!