mandag den 23. maj 2011

Den lille ny baby kom i sidste uge:-D

Jeg har endnu ikke fået afleveret gaven, men det sker onsdag i denne uge. Jeg skrev tidligere, at jeg ikke ville vise gaven før jeg havde afleveret den, men her kommer alligevel billeder. Jeg tror heller ikke moderen har tid til at lure med her mere:-)


Det er en vaskebold/sansebold lavet i bomuld. Jeg fik inspiration her. Jeg fulgte ikke opskriften derfra, men tænkte jeg bare ville hækle derudaf. Jeg hæklede en magisk ring med 6 fastmasker og derfra hæklede jeg 2 fastmasker i hver maske uden at tælle omgange. Jeg hæklede med dobbelt bomuld og hæklenål 5. Da jeg syntes det var tid til den sorte, skiftede jeg farve og hæklede med den sorte en omgang. Jeg lavede også en snor til at hænge op i ud af luftmasker inden jeg afsluttede den sorte.
Ved nærmere eftertanke er min bold blevet noget tæt i det. Man kunne måske godt bare hækle med en tråd bomuld. Jeg ved heller ikke hvor meget sansebold der er over den, eftersom den mest ser sort ud. Og så har jeg overvejet om man ikke bare kan hækle 2 stangmasker i hver maske - så går det vel noget hurtigere - jeg synes nemlig den tog ret lang tid at lave.
Nu ser vi om den lille baby (læs moderen) kan bruge den.

PS. Hold nu op, hvor jeg glæder mig til at se/holde sådan en lille ny igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, ja tak!