tirsdag den 20. september 2011

Anmeldelse af heldragt/natdragt fra Green Cotton

Marianne fra økologik.dk efterlyste på et tidspunkt på økologik's facebook-side testere/anmeldere af forskellige produkter. MIG, MIG, MIG tænkte jeg straks... Eller altså det er jo Andrea, der tester, men mig der bedømmer:-)
Marianne sendte mig denne dragt fra Green Cotton til et gennemtjek.

Link
Og her kommer så anmeldelsen:

Førstehåndsindtryk: Dragten virker UTROLIG blød og lækker. Den ser lidt stor ud i størrelsen i forhold til eksempelvis Ej Sikke Lejs heldragter, men alt tøj bliver målt hos økologik.dk, så det er dejligt nemt at handle den rigtige størrelse.

Efter 1. vask: Dragten er stadig blød og lækker og er på ingen måde blevet hård, som andre bomuldsdragter godt kan blive i vask. Dragten er tørret udendørs, så jeg har ikke gjort mig erfaringer med at putte den i tørretumbleren.

Pasform: Andrea har korte arme og en tæt krop. Vi har altid problemer med længden på ærmerne, men faktisk ikke her. Der er nemlig påsyet en ribkant, der er nem at bukke om. SMART! Det samme er gældende ved fødderne, så hvis man har et barn med lang krop med korte arme eller ben, er denne dragt altså smart.

I brug: Andrea bruger ikke heldragter om dagen mere, men som natdragt er den skøn! Det bedste er næsten at ribkanten forbliver ombukket ved håndleddene HELE NATTEN, på trods af at Andrea kaster sig rundt i sengen. Hun virker hverken for varm eller kold, når hun har den på. Sidste gang hun sov med den, havde hun nu en bomuldsbody under.
Der er ingen generende trykknapper ved halsen, men til gengæld er der 2 trykknapper i ribkanten ved fødderne. Smart, hvis man har et barn, der "nusser" meget med fødderne. Trykknapperne er i øvrigt nemme at lukke og åbne.

Efter 3. vask: Er dragten stadig lækkert blød og farverne er ikke løbet eller falmet. Dragten er vasket ved 40 grader med andet kulørt tøj.

Her er et par billeder af dragten hjemme hos os efter 3. vask. Billederne er taget med mobil, da kameraet ikke er hjemme.





Konklusion: Dejlig heldragt fra Green Cotton. Blød bomuld, der holder sig blød og lækre farver. God funktionalitet med ribkanterne. God pasform. Lækkert at det er økologisk bomuld!
I min verden er 250,- lidt dyrt (da det meste af Andreas tøj bliver købt på tilbud eller lagersalg), men heldigvis har økologik.dk ofte gode tilbud. 

Hvis du "synes godt om" deres facebook-side får du 5% rabat på ikke-nedsatte varer. På facebook annonceres også, når der fx er fri fragt og konkurrencer.

Og se lige nogle af de andre lækre ting!

Link    
Link

Link

Jeg kunne faktisk godt blive ved med at finde ting derinde! Så Andrea ønsker sig vist en ting eller to derfra til sin fødselsdag. Apropos fylder den unge dame 11 mdr i dag!

PS. Anmeldelsen er subjektiv og udtryk for min personlige holdning. Jeg har ikke fået penge af økologik.dk for at lave anmeldelsen, men har fået dragten, som Andrea har testet.

2 kommentarer:

  1. Er helt enig med dig i din anmeldelse! Jeg har selv fået en natdragt fra Green Cotton i gave og den er stadig rigtig fin, selvom den nok efterhånden er blevet vasket 10 gange! :)

    SvarSlet
  2. Maria: Dejligt at andre også er enige:-)

    Kh Camilla

    SvarSlet

Kommentarer, ja tak!